Bára z Nikolajky

Když můžu napsat o někom talentovaným a představit Ti jeho projekt, mám obrovskou radost. Kolik lidí jsme už takto poznali a kolik podobných milých setkání nás ještě čeká. Vždycky mě baví příběhy o lidech, kteří se rozhodli využít příležitosti a s kapkou štěstí, pílí a trochou odvahy začali svůj sen přetvářet v realitu. 

Stalo se to loni. Byli jsme se s kamarádem podívat na jednom z Dyzajn márketů. Tam jsem si zcela náhodou všiml stánku Báry z Nikolajky a její tvorba ve mě probudila zájem. Zalíbila se mi jedna z plátěných tašek s vtipným nápisem, ale byl jsem trochu na vážkách, zda-li se mi vyplatí si ji za 250 Kč koupit, když mi doma na věšáku už tři podobný visely. No nakonec mě přesvědčilo, že to byl poslední kus, kterej Bára ještě na poslední chvíli, den před akcí, malovala a tiskla, což byl vlastně další fakt, kterej mě ke koupi donutil, protože mám hrozně rád ruční práci a rád jakýmkoliv způsobem takovýho umělce podpořím. 

Když vidíš tu energii, která září z očí a žene dopředu k dalšímu podnikání, prostě musíš. 

Do onoho dne jsem neměl zdání, kdo to vlastně ta Bára z Nikolajky je a jestli bojuješ se stejnými pocity, pak je ten správný čas, ti ji představit. Nebo víš co? Ona to Bára s klidem zvládne sama :)


Vše asi pramení z toho, že jsem už od dětství měla touhu tvořit, ale během studií se má tvorba na několik let pozastavila. Studovala jsem pedagogickou fakultu v Ostravě a při studiu si přivydělávala jako baristka, copywriter. Magisterské studium jsem se rozhodla studovat na Univerzitě Karlově v Praze, kde jsem nastoupila už před několika lety jako učitelka na základní škole. Od té doby také působím jako houslistka v kapele Come and play, takže na kreslení jednoduše nezbyl čas. Touhu tvořit jsem ale měla stále, tak jsem alespoň vyráběla a kreslila dárky pro své přátele a rodinu. V roce 2015 jsem si pořídila několik bločků, do kterých jsem začala zaznamenávat své nápady. Po ukončení studií (loni v létě) jsem si koupila plátěné tašky, pokreslila je, vyfotila a dala na Instagram. K mému překvapení měly nemalý úspěch a tehdy se mi ozvala jedna slečna, jestli by si ode mě mohla jednu koupit - pamatuji si, že to byla taška s nápisem " Trablmejkr ". To, že bych své výrobky prodávala, mě nikdy před tím nenapadlo. Svou tvorbu jsem loni v létě začla rozšiřovat o ilustrované hrníčky.

Další moment, který mě v tvorbě posunul, byl dotaz jedné mé sledovatelky, která se mě na konci srpna zeptala, jestli náhodou nebudu prodávat na Dyzajn márketu. Možnost​, že bych mohla prodávat své amatérské umění na tak velkolepé akci, mě upřímně vůbec nenapadla, ale i přesto jsem se rozhodla zkusit své štěstí a na Dyzajn market jsem se přihlásila. A ono to vyšlo :) Chvíli před přihlášením došlo na otázku názvu mé značky. Jako věčná fanynka Amélie z Montmartru jsem došla k závěru, že bude nejlepší, když do názvu značky zakomponuju místo, kde bydlím, místo plné inspirací, skvělých sousedských vztahů a milé atmosféry, která člověka doslova nutí tvořit.

Před Vánoci už jsem měla díky okruhu přátel a jejich přátel, fanoušků z Dyzajn márketu a sociálním sítím tolik zakázek, že jsem nevěděla, kam dřív skočit. Momentálně navrhuji design hrníčků pro kavárny, dělám svatební oznámení, hrníčky na přání a prodávám hrníčky s vlastními motivy. Můj okruh tvorby se stále rozšiřuje a musím říct, že mě to baví a naplňuje čím dál víc :)


Jestliže máš tedy slabost pro ručně malovanou keramiku, pak bys měl Báře věnovat chvíli svýho času. Je jednoduchý v dnešní době přijít do obchodu a tam si vybrat věc vyrobenou v továrně. Není přece jen lepší pocit, mít tu stejnou věc, ale vytvořenou poctivě, s láskou a vědomím, že každý kus je originálem?





Text Czech Blondýn, Bára z Nikolajky
Foto Hana Kubínová, deermeadow.cz 

2 komentáře:

  1. Mám hrozně ráda články podporující projekty mladých lidí, ať jde o cokoli. Často uvažuji, zda-li utratit peníze koupit si něco "nepotřebného", ale beru to jako takovou moji charitu - zkrátka podpořit mladé talentované lidi. :) Super článek!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! To přesně je i mou myšlenkou :)

      Vymazat