Proč nemám televizi? | Czech Blondýn

Proč nemám televizi?

Zase se mi po delší době přihodila situace, když jsem v rozhovoru zmínil, že nemám televizi a ani ji mít nechci, reakce dotyčného byla, zvednuté obočí a překvapivý výraz ve tváři, která mi pomohla si uvědomit, že jsem se o tom nikdy předtím nezmínil ani na blogu, protože mi to přišlo úplně normální, ale možná by z toho mohlo být zajímavý téma. Případně jen objasním, proč ji vlastně nemám a do budoucna ani mít nechci.

Když před někým, kdo to o mě ještě neví, povím, že žiju bez televize, přístroje, který mnozí považují za boží vynález, vzápětí moje uši slyší odpovědi typu, já ji mám vlastně jen jako kulisu, vůbec se na ni nedívám, mám ji jen kvůli partnerovi. Snaží se nějakým způsobem ospravedlnit, že ji doma mají, nechápu proč, je to prostě o určitým životním stylu a postoji. Vlastně to i částečně chápu. Televize znamená jistej řád a chce to jistou dávku odvahy, ji doma nemít.


Místo bezvýznamnýho přepínání programů, si raději přečtu pár kapitol z knihy, pustím hudbu nebo se jdu projít ven. Na filmy buď chodím do kina nebo si je stáhnu do compu a jednou za čas si udělám sobotní filmový večer, stejný je to i se seriály, kterých sleduju jen pár a z titulky, jelikož nemám rád dabing. Když potřebuju společnost, vyrazím do svý oblíbený kavárny, tam buď jenom tak sedím a užívám si ten kavárenský šum kolem sebe, nebo pracuju a drnčení mlýnků, pressovačů a vůně čerstvě namletých zrn mi slouží jako kulisa a studna s tisíci nápady.

Když televizi najednou nemáš, uvědomíš si, že ve tvým životě hrála mnohem větší roli, než sis kdy připustil. Byla jako tvá milenka, která tě zaměstnala pokaždý, když jsi se nudil. Najednou jsi sám a musíš si sám poradit, co si počít s volným časem. Být sám se sebou. Kolik lidí si stěžuje, že se nemůže svým aktivitám věnovat tolik, kolik by sami chtěli a přitom si neuvědomují, kolik svýho času stráví u televize. Bez ní, se jim najednou otevře brána, za níž je neskutečně možností, co dělat. A to nemluvím o tom, že si konečně můžeš přestavět nábytek podle sebe a nemusíš se řídit podle zásuvky, oken, světel a sedačky, odkud se ti bude na bednu dobře dívat. A dalším, neméně důležitým bodem, jsou i finance, spojené s provozem TV. Všechno co chci vidět, si můžu v dnešní době stáhnout na internetu, kdykoliv si to stopnout, jít si připravit jídlo a pokračovat ve sledování. Opravdu si potřebuju/chci platit něco, kde neustále běží dokola to samé, vymývá to mozek, deziluze informací a milion reklam?

Text Czech Blondýn

1 komentář:

  1. My ji třeba máme jen jako doplňek do obývacího pokoje a pouští se tehdy, pokud je návštěva a je moc ticho nebo se dívá na nějaký film. Navíc máme super aplikaci, díky které si zpětně můžu přehrát film nebo seriál bez reklam.. :)

    OdpovědětVymazat

Instagram