Mana | Czech Blondýn

Mana

Nemyslím si, že by moje stravování bylo úplně zlý, nebo že bych jedl nevyváženou stravu, ani mě netrápí žádný zdravotní problémy, ale občas mám dny, kdy se kvůli pracovnímu tempu nestíhám najíst, což mýmu tělu rozhodně neprospívá, paradoxem je, že to potom neprospívá ani pracovnímu výkonu, nebo dny, kdy nevím, jakým jídlem svůj hladový žaludek zasytit. Nebo ani nemám tu možnost si jídlo připravit, sedím v autě, kanceláři. Skloubit obojí a dostat se na vyvážený balanc, tak to pro mně byl nesplnitelný úkol. Když jsem objevil alternativu v podobě Many, která má svým složením plně nahradit normální jídlo, byla to pro mně výzva. A protože rád zkouším nový věci, nebylo nad čím rozmýšlet a než bys řekl švec, u dveří stál kurýr s balíkem a Mana se od tý chvíle stala, mou každodenní součástí. 


Před přípravou prvního drinku jsem byl značně nervózní. Mohl jsem si vybrat ze dvou variant a to buď hotový drink, který se hodí na cesty, hodím ho k dalším věcem do batohu a když mám hlad, jednoduše od lahvičky odšroubuju víčko a obsah vypiju. Já ale zvolil variantu číslo dva, Manu v prášku. Trochu mi připomíná proteinový prášek. Příprava zabere asi tři minuty. První pocit, musím se přiznat, mi nebyl moc příjemný. Jako kdybych se napil mouky. Raději jsem ještě jednou zkontroloval postup. Pak jsem zjistil, že když nechám drink, po důkladným promíchání, chvíli uležet, jeho chuť je rázem lepší a snesitelnější. Výhodou přípravy v prášku od hotových drinků, je i možnost kombinace s ovocem, třeba jahody, lesní plody nebo chia. Podle návodu, jsem měl Manou nahradit pevnou stravu, sedmý den jsem měl fungovat pouze na Maně, to jsem ale hned na začátku zavrhl a mou denní dávkou byly maximálně 3 Many. Za mě jediná správná kombinace. Tkzv. třeba, snídaně, Mana, kterou jsem nahradil oběd a klasický jídlo k večeři.  



Když se ráno stala situace, že jsem po otevření ledničky zjistil, že jsem si den předtím zapomněl nakoupit, bylo velmi příjemný, ji mít po ruce. Navíc mi to ušetřilo i dost času a já jej tak mohl zužitkovat jiným způsobem. Nebo večer, když jsem tělo nechtěl zatěžovat těžkým jídlem, protože by se mi potom špatně spalo, ale pocit hladu byl stále silnější. 

Stala se mým pomocníkem ve dnech, kdy jsem nechtěl nebo neměl čas řešit, co a kde budu jíst. 

Rozhodně bych se nechtěl živit pouze Manou a ani bych to nedokázal, protože jídlo a požitek z něj je něco, co miluju, ale jako občasný pomocník je skvělá!




Text Czech Blondýn
Foto Czech Blondýn, Robert P.

2 komentáře:

  1. Zajímavé. Přesně s tím jak není čas na jídlo kvůli práci a pak kvůli hladu není pracovní výkon v takové kvalitě jako je zvykem, souhlasím. Přesně toto se mi totiž také stává, zejména na výjezdech. Toto rozhodně vyzkouším a uvidím jak to bude fungovat a zda mi to bude chutnat. Moc neplánuju, aby mi to nahradilo jídlo uplně, ale jednou za čas když se něco "pokazí" a nebude čas vařit to zkusím - stejně jak píšeš ty. Doufám, že ta chuť nebude až tak hnusná. Pokud jo, tak si tam zkusím přidat nějaký cukr nebo kakao. Nutit se zrovna do něčeho co mi nechutná se mi nechce, to raději přejdu na nějaké proteinové tyčinky nebo nápoje. Ale třeba to bude dobré. Uvidíme a kdyžtak dám vědět.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. První chuť, alespoň pro někoho, kdo tyhle podobné nápoje nikde neměl, může být skutečně nepříjemná, ale když to nevzdáš a připravíš si ho podruhý a potřetí, najednou se ta nechuť mění v něco příjemného, na co se těšíš. Alespoň z mého pohledu. Místo cukru nebo kakaa doporučuju použít třeba nějaké ovoce :) a dej vědět, budu se těšit!

      Vymazat

Instagram